2014. szeptember 22., hétfő

Stephen King - A menekülő ember

Cselekményleírás!
Velős kis könyv, az biztos. 
Elszomorító világot tár elénk, egy olyan – nem is elképzelhetetlen – jövőt, hogy beleborzongok. 
Én aki egyébként nem néz TV-t és a barátaink többségének sincs készüléke, valahogy el tudnám képzelni, hogy bujkáló lázadók csoportját alkotjuk, és minden erőnkkel próbálunk a Hálózat útjába állni, és meghiúsítani céljaikat, ami úgy konkrétan az emberek megölése, és agymosása, kedves, gyengéd, burkolt módon.

A minap az egyik kolléganőmtől meg is kaptam, hogy biztos szektások vagyunk, mert „Úrrrissten hogy lehet, hogy nincs televíziókészülékünk, amit nézni lehet”. Hát úgy, hogy nincs rá se időnk, se igényünk, no. Ez szerintem nem fura, hanem inkább normális dolog.
Szóval én teljesen megértettem Bent, hogy nem akar olyan helyen dolgozni ami megöli a spermáit, és még nagyobb károkat tehet, és borzasztó érzés lehetett végignézni, hogy a felesége lemegy strichelni az utcára, hogy gyógyszert tudjanak venni a gyereküknek.
Természetesen nem King lenne, ha nem küldené önszántából a rendszer nagy ellenségét a veszély gócpontjába. Bennek pénzre van szüksége, hogy a lányát orvoshoz vihesse, s mivel munka nincs, elmegy oda, amit a legjobban utál. A Játékok központjába. Mivel ott is hamar kiderül, hogy értelmes, emberséges, és ezért veszélyes tényező a rendszer számára, így a legbrutálisabb „játékba” válogatják be. A Menekülő emberbe.
Útjára engedik rengeteg pénzzel, egy kamerával, amivel naponta 2 x 10 percnyi felvételt kell magáról készítenie, és közben menekülnie, mert 12 órával később egy vadászcsapatot küldenek rá, akiknek egyetlen feladatuk van: Megölni Őt. 
Ha 30 napot túlél, 1 milló dollárt kap. Minden egyet túlélt óráért 100-at, és minden egyes útközben megölt rendőrért még 100-at. Brutális játék, amit még senki nem élt túl. Ja, és mindezt közvetíti a tv. 
Ben menekül, mondanom sem kell talál szövetségeseket, talál árulókat útja során, de a végén mindenki megkapja ami neki jár.

Gondolhattam volna, hogy nem lesz jó a vége, mert ebből nem lehet jól kijönni, de azt hogy potyogni fognak a könnyeim nem gondoltam. A legutolsó oldalig tartogat meglepetéseket nekünk.
King ismét elképesztett brutalitásával.
Értékelés: 5/5
Európa, Budapest, 2004
256 oldal 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése