2014. április 1., kedd

Henri Charrière - Pillangó

Lehet, hogy nem vagyok elég komoly, érett és művelt hozzá; …a kezdeti lelkesedésem hamar megszakadt. Nagyon ritkán hagyok félbe könyvet, hát most újra sikerült.
Szerencsétlen flótás vergődése hogy megszabaduljon a „Pokolból” egyszerűen nem kötött le.
Tudom, hogy halálra van dicsérve, de egyszerűen a falra másztam tőle, hogy a jelenben íródott. Biztos így még nagyobb hatás tud elérni, de én ki tudtam volna tépkedni a hajam tőle.
Persze ez inkább engem minősít és nem a könyvet.
Gyönyörűek benne a tájleírások, azok tényleg engem is megfogtak, oda tudtam képzelni magam, de ez az embertelen börtönösdi, háát. Kikészítő. Egyszerűen nem bírtam, nyomasztó. Még inkább, hogy tudom, hogy megtörtént.
Azt hiszem az igaz történetek nem nekem valóak, a nagy erkölcsi mondanivalójukkal hidegen hagynak. Plusz ez a sok szervezkedés és kavarás. Tele rosszindulatú emberekkel…. 
Hát köszönöm szépen ebből nem kérek, s most szépen visszasomfordálok a King-féle horrorsztorijaimhoz.
Akik viszont csípik a hatásvadász, mélyen szántó gondolatokkal tűzdelt történeteket, amik ráadásul megtörtént eseményeken alapulnak, azoknak mindenképp ajánlom.
Értékelés: 2,5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése