2014. április 14., hétfő

Nick Sagan - Idlewild

Cselekményleírás!
Ennyi új ismeretet egyetlen könyvből sem szereztem még, mint ebből. Annyiféle tudomány, annyiféle magyarázat, hogy az agyamat rendesen megdolgoztatta.
Az első oldaltól leláncolta a figyelmemet, és csak szívtam magamba a szavakat. Én a mátrixot, már 100-szor láttam, de még mindig nem értem, vagyis nem értem minden részletét. De ez a könyv, VILÁGOS. Tele furfangos, csavaros cselszövésekkel.
Amikor azt hiszem, hogy na jó ennél több meglepetés már tuti nem lesz, akkor jön egy következő, amitől leesik az állam. Nevettem rajta, mérgelődtem rajta, vágtam a pofákat, ennyi érzelmet rég produkáltam egyszerre.
Meg valljuk be, imádom az olyan könyveket, amikben egy hülye vírus kipusztítja az embereket. Ez nálam ilyen rejtett perverzió, mindig elképzelem, hogy egy tök szerencsés túlélője vagyok egy világméretű katasztrófának, amiben a népesség 98%-a elpusztul. No persze a családom, és minden szerettem túléli. Ez egyértelmű. höhö.
Mindig apránként, de szabályos időközönként kapunk egy kicsit a történetből, egyre jobban kibontakozik, egyre jobban kezdjük az egészet megérteni, és egyre jobban parázunk, hogy ki lehet az aki képes ezt az egészet tönkretenni. Főleg, hogy rajtuk kívül nincs is más emberi élőlény. Vagy mégis…?
A teszt gyereket tökre sajnáltam, és, amikor a végén kiderült, hogy hát mégsem törölték a programból, akkor totál meg voltam győződve, hogy ÁÁÁhhááá! Te kis szemét, biztos bosszúból akarod kinyírni csóri kölyköket.. De amikor kiderül, hogy Ő biza segít, hát belefejeltem a könyvbe. Nemááá' akkor csak egy hunyó lehet, mégpedig Közülük. És Tényleg. Ciki.
A vége nagyon tetszik, annyira egyetértek Hal-lel, hogy baszik rá az egészre. Elveszti a Nőt, elveszti a Barátot. Kész-slussz-passz. Az a létezése célja, hogy újjáélessze az emberiséget.

De minek is…….?
Egy csillag mínusz, mert értem én, hogy kell a lábjegyzet és a sok magyarázat, de könyörgöm könyvet olvasó embereknek szól a dolog, ne kelljen már megmagyarázni, olyan dolgokat, ami totál alap. Itt-ott falra másztam tőle.
Értékelés: 4/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése